Afstem din betalingsindløser helt automatisk

IDEELT TIL BUTIKKER OG WEBSHOPS

  • Automatisk håndtering af dagens salg
  • 100% overblik over betalinger, gebyrer og payouts
  • Automatisk bogføring i dit regnskabsystem
  • Virker med Flatpay, Clearhaus og Paylike samt dankortbetalinger
  • Tager fem minutter at sætte op!

Automatisk afstemning af indløser

  • Automatisk håndtering af dagens salg
  • 100% overblik over betalinger, gebyrer og payouts
  • Automatisk bogføring i dit regnskabsystem
  • Virker med Flatpay, Clearhaus og Paylike samt dankortbetalinger
  • Tager fem minutter at sætte op!

Har du en butik eller en webshop, og skal du afstemme dagens salg?

.. så kender du helt sikkert til frustationerne og udfordringer forbundet med afstemning og bogføring af kreditkortsalg gennem en indløser!

Du skal afstemme dine salg via kreditkort fra en indløser, men:

  • Hvad har du tilgode hos indløser?
  • Er gebyrer bogført rigtigt?
  • Har du afregnet moms korrekt?
  • Du modtager alt i store puljer – men hvad hører til hvad?

Kontolink hjælper dig af med besværet, så du kan fokuserer på din forretning.

Virksomheder, som afstemmer udgifter og indtægter fra deres butikker og webshops’ betalingsudbyder som Flatpay, Clearhaus og Paylike samt dankortbetalinger på banken, kan anvende Kontolinks fuldautomatiske registrering af kreditkortbetaling og gebyrer. Det giver løbende overblik over salg, gebyrer og udestående, eliminerer risiko for fejl og frigiver en masse tid.

Vil du fokusere mere på din forretning og bruge mindre tid på din betalingsindløser?

STILK Copenhagen vinder 2 timer hver måned!

STILK Copenhagen er en blomsterbutik i København med både fysiske salg og onlinesalg, hvilket generer 200 transaktioner om måneden.

“Kontolink er super smart og sparer os både masser af tid og frustration”

– Jakob, STILK Copenhagen

2 timer

sparet om måneden på manuel afstemning

100%

automatisk afsteming af indløser og bank

0

indtastningsfejl og fejl i momsberegning

STILK Copenhagens opsætning med Kontolink: 

  • Elektronisk overførsel til e-conomic af FLATPAY
  • Fuldautomatisk afstemning af indløser og bank
  • Ingen indtastningsfejl – korrekt gebyr- og momsberegning
  • Automatisk oprettelse af salgsdokumenter (bogføringslov)
  • Overblik over udestående hos indløser (også mobilt)

STILK Copenhagen bruger mindre tid på regnskab og mere tid på deres forretning. Kunne du også tænke dig det?

Værdier for dig og din virksomhed

SALG, GEBYRER OG PAYOUTS

Løbende overblik over køb og salg

Ved du, hvad du har solgt, og har du et overblik over udestående med din indløser?

Kontolink viser enkelt, hvad du har solgt, hvad du har betalt i gebyrer og hvad du har tilgode hos din betalingsudbyder.

Du kender til hver en tid din forretnings likviditet, og du ved, hvad du og din forretning har af udeståender hos indløser, både salg, gebyrer og payouts.

TIDSBESPARELSE

Fokusér på din forretning

Manuel afstemning kan virke uoverskueligt – det er ensformigt og tager tid, da der er mange transaktioner at afstemme.

Du kan slippe for de ensformige opgaver og i stedet bruge din tid på det, der skaber værdi for dig og din forretning.

IKKE FLERE MANUELLE FEJL

Eliminér risiko for fejl

Manuel afstemning indebærer en høj risiko for fejl, og en fejl betyder desværre ofte, at dele af arbejdet skal gøres om.

Med Kontolink sker afstemning automatisk, og risici for manuelle fejl er fortid.

DEN NYE BOGFØRINGSLOV

Din virksomhed lever op til den nye bogføringslov

Den nye bogføringslov foreskriver, at bilag skal digitaliseres og lagres digitalt. Ved automatisk afstemning med Kontolink oprettes der løbende digitale bilag for hvert salg og for alle gebyrer, som herefter lagres digitalt – du og din virksomhed lever således op til de nye krav uden at røre en finger. 

Værdier for dig og din virksomhed

SALG, GEBYRER OG PAYOUTS

Løbende overblik over køb og salg

Ved du, hvad du har solgt, og har du et overblik over udestående med din indløser?

Kontolink viser enkelt, hvad du har solgt, hvad du har betalt i gebyrer og hvad du har tilgode hos din betalingsudbyder.

Du kender til hver en tid dine udeståender med din indløser, både salg, gebyrer og payouts.

Er du forretning, får du fuld viden om din likviditet, og det er let for både forretning og bogholder at finde rundt i indløser og tilhørende integrationer.

TIDSBESPARELSE

Frigør tid til din forretning

Manuel afstemning kan virke uoverskueligt – det er ensformigt og tager tid, da der er mange transaktioner at afstemme.

Du kan slippe for de ensformige opgaver og i stedet bruge din tid på det, der skaber værdi for dig og din forretning.

IKKE FLERE MANUELLE FEJL

Eliminér risiko for fejl

Manuel afstemning indebærer en høj risiko for fejl, og en fejl betyder desværre ofte, at dele af arbejdet skal gøres om.

Med Kontolink sker afstemning automatisk, og risici for manuelle fejl er fortid.

DEN NYE BOGFØRINGSLOV

Lev op til den nye bogføringslov

Den nye bogføringslov foreskriver, at bilag skal digitaliseres og lagres digitalt. Ved automatisk afstemning med Kontolink oprettes der løbende digitale bilag for hvert salg og for alle gebyrer, som herefter lagres digitalt – du lever således op til de nye krav uden at røre en finger. 

Disse features får du med automatisk afstemning

Integrér din betalingsindløser med e-conomic, Dinero, Uniconta og Billy

Med Kontolink integrerer du din betalingsudbyder (Clearhaus, Flatpay eller Paylike) med dit regnskabssystem (e-conomic, Dinero, Uniconta og Billy)

Korrekt momsopgørelse

Med automatisk afsteming af indløser kommer du til at afregne moms på baggrund af salgspris, hvilket er korrekt. Med manuel afstemning sker afstemning ofte med udgangspunkt i banken, hvilket er forkert, da banken fremviser salgspris fratrukket indløsergebyrer.

Automatisk oprettelse af dokumenter for salg, gebyrer og payouts

Kontolink opretter automatisk et elektronisk dokument for hver indløsertransaktion (salg, gebyr og payout). Det sikrer dig dokumentation for indløseraktiviteter, og samtidig overholder du den nye bogfæringslov, som forskrier elektroniske bilag for alle transaktioner. den nye bogføringslov)

Fuldautomatisk bogføring af gentagne transaktioner

Har du godkendt de første transaktioner for din indløser på samme måde, vil Kontolink automatisk kunne godkende og bogføre dine fremtidige transaltioner. Dette inkluderer betalinger for salg, gebyrer, payouts og dataforskydning.

Hvad koster det?

Den månedlige pris for indløserafstemning er baseret på antal betalinger. En betaling er, når en kunde foretager en betaling hos din virksomhed. De fleste mindre virksomheder med butik eller webshop vil have et antal betalinger, som giver en pris på 97 kr pr. måned.

Indløser StarTER


Til den nyopstartede virksomhed
59,- per Måned
  • Gratis indløserintegration
  • Auto-afstemning af salg
  • Op til 25 betalinger

Indløser Mellem


Passer til de fleste virksomheder
97,- per Måned
  • Gratis indløserintegration
  • Auto-afstemning af salg
  • Op til 250 betalinger
Populær

Indløser Stor


Til virksomheder med meget salg og vækst
149,- per Måned
  • Gratis indløserintegration
  • Auto-afstemning af salg
  • Op til 500 betalinger

FAQ - ofte stillede spørgsmål

Kontolink integrerer med Flatpay, Clearhouse og Paylike. Og det er kun begyndelsen – vi udvider løbende listen med indløsere.

Auto-godkend virker til at alle indløsere

Kontolinks auto-godkend-funktion er standard og virker til alle indløsere – også indløsere vi endnu ikke integrerer med. Du kan altså automatisere og registrere alt salg, der kommer ind på banken og opnå en stor tidsbesparelsen.

Hvad er forskellen?

Når Kontolink integrerer til en indløser, sker den automatiske bogføring med udgangspunkt i den enkelte transaktion fra indløser, om posteringer identificeres som salg, gebyrer, payouts og moms.

Hvis Kontolink ikke integrerer til en indløser, kan du stadig automatisere din bogføring og auto-godkende posteringer fra din indløser ind til regnskabssystemet. Dette sker blot med udgangspunkt i puljeoverførsel fra indløser (bulk) ikke på baggrund af hver enkelt indløser-transaktion.

Auto-godkend bliver foreslået automatisk, når du har godkendt de første fem transaktioner. Så er Kontolink blevet “trænet” og har lært, hvordan transaktionerne skal bogføres i netop dit setup.

På den måde slipper du for at beskæftige dig med bogføring af ensformige transaktioner.

Uanset om din kasse eller webshop er integreret til dit regnskabssystem, kan du bruge Kontolink til enten at bogføre salget eller betaling af salget. Det kan som udgangspunkt gøres på to måder:

Salget bogføres på baggrund af transaktionen med Kontolink
Du kan bruge transaktionen enten i bank eller indløser til at bogføre selve salget. Her vil Kontolink automatisk bogføre salget ud fra bank eller indløser, og hvis man har indløser-integration, kan Kontolink bogføre på specifikke indløsertransaktioner, som fx gebyrer, payouts og moms.

Salget bogføres direkte i regnskabssystemet, og betaling og gebyr bogføres med Kontolink.
Er kasseapparat eller webshop integreret direkte til regnsskabsystemet, vil et salg – når salget sker i kasseaperatet eller på webshop – bogføres det således direkte i regnskabssystemet. I dette scenarie bruges Kontolink til at bogføre betaling af salget, inkl. gebyr.

Ja!

Kontlinks automatiske godkendelsesfunktion virker på alle betalingstranskationer fra indløsere, inklusive transaktioner foretaget med Dankort og MobilePay. 

Alle betalinger, inkl. MobilePay og Dankort, der går ind på bankkontoen, kan man bogføre automatisk ind i regnsskabssystemet, fx på en mellemregningskonto. 

Auto-godkend bliver foreslået automatisk, når du har godkendt de første fem transaktioner. Så er Kontolink blevet “trænet” og har lært, hvordan transaktionerne skal bogføres i netop din virksomheds setup.

Ja, det gør vi helt sikkert. 

Kontolink integrerer til alle de store, gængse regnskabssystemer som e-conomic, Dinero, Uniconta og Billy.

Dette kan ske både løbende og i puljer.

Bulk- og puljeoverførsel sker typisk på banken, og her kan Kontlink bruges til at bogføre i regnskabssystemet, fx på en mellemregningskonto. 

Hvis man bogfører direkte fra indløser, får man hver transaktion ind, som bogføres løbende i Kontolink. Får man samtidig en bulkoverførsel ind fra banken, afstemmes den helt automatisk i Kontolink.

Den månedlige pris for indløserafstemning er baseret på forbrug (antal indløsertransaktioner). De fleste mindre virksomheder med butik eller webshop vil have et antal transaktioner, som giver en pris på 97 kr pr. måned. Har din forretning få transaktioner, er prisen 59 kr. pr. måned.

Det tager kun fem minutter at opsætte en indløser indløser-integration i Kontolink! I vores support-sektion, kan læse en udførlig guide om, hvordan du opsætter direkte integration til indløseraftaler via Kontolink

Steps er:

  • Opret nyt firma/konto
  • Forbind indløserkonto
  • Vælg indløser
  • Udfyld indløseroplysninger

Dine indløser transaktioner vil nu begynde at være synlige i Kontolink og du kan begynde at godkende transaktioner løbende, benytte auto-godkend og få en overblik over din forretnings likviditet. 

Mere forretning, mindre bogføring!

Kunne automatisk indløser være noget for dig, men er du i tivl om, om det passer til din virksomhed?

Kontolink har mange års erfaring med at hjælpe dig virksomheder med at automatisere deres bogføring, så de kan frigøre en masse tid og arbejde mere effektivt.

Vi sidder klar til at tale med dig og rådgive dig godt på vej!