I Kontolink kan du arbejde nemt og effektivt sammen med din revisor eller bogholder.
Hvis din revisor eller bogholder har oprettet din virksomhed i Kontolink, vil du modtage en invitation på din e-mail. Den vil se ud ligesom nedenstående.
Herfra skal du acceptere invitationen og oprette dig som ny bruger i Kontolink.

Opret dig som bruger i Kontolink
Hvis du tidligere har været logget ind i Kontolink, skal du vælge “Log ind” og bruger samme mail og password, som du tidligere har oprettet dig med.



Vælg "Opret ny bruger" første gang du skal logge ind
Fremadrettet når du skal ind på din Kontolink-aftale, skal du klikke på “Log ind”.



Indtast e-mail og password
Her taster du den mail og det kodeord, som du ønsker at benytte til Kontolink.



Modtag pinkode
Indtast dit mobilnummer og klik “Send”, så modtager du en pinkode på SMS som du fremover skal bruge til at logge ind i Kontolink.



Tast pinkode
Her taster du den 4-cifrede pinkode, som du netop har modtaget fra Kontolink.



Bekræft invitiationen
Nu er du oprettet som bruger og kan acceptere invitationen.
Bekræft invitationen ved at klikke “Ja tak”.
Nu har du adgang til din Kontolink-aftale.
Nu skal du tilkoble din bankkonto



Tilføj bankkonto
Vælg “Tilføj Bankkonto”.
Herfra vælger du din bank, og logger ind med de oplysninger som banken beder om. (Ofte dit NemID).
Efterfølgende bliver du guidet ind i banken, hvor du vælger den bankkonto, som Kontolink skal arbejde ud fra.
Tilføj din bilagskilde - hvor Kontolink skal hente dine bilag fra



Gå til menuen i venstre hjørne
Tryk på de tre vandrette streger øverst til venstre for at få menuen frem.



Tilføj bilagskilde
Her trykker du på “Bilagskilder”.
Bilagskilder er betegnelsen for, hvor Kontolink finder dine bilag.






Vælg bilagskilde
Her er 2 muligheder:
- Kontomail
- Kontomail anbefales til dig, som ikke har et samlet sted eller en dedikeret mail til alle dine fakturaer.
Du kan læse mere om din Kontomail her.
- Tilføj egen bilagskilde
- Har du din egen mail eller Dropbox, hvor du i dag har dine bilag og fakturaer liggende, kan du tilkoble dem til Kontolink. Tryk på “Tilføj ny” og vælg bilagskilde. Du forbinder ved at logge ind med de samme oplysninger, som du normalt gør i Mail/Dropbox.
Har du en anden mail end Gmail og Microsoft? Følg evt. guiden omkring IMAP opsætning: Opsætning af IMAP i Kontolink



Download Kontosnap på mobilen
Sidste step er at få downloadet Kontosnap, så du nemt kan tage billeder af dine fysiske kvitteringer og få dem ind i Kontolink.
Du finder Kontosnap til din telefon på App Store eller Google Play.
Du kan med fordel følge denne guide specifikt til Kontosnap.
Brug for hjælp?
Du kan skrive direkte til os via chatten i nederste højre hjørne eller på e-mail hello@kontolink.com. Du er også velkommen til at ringe på telefon 71 99 97 70.