Kontolink har som udgangspunkt en standard kategoriopsætning, som matcher en standard kontoplan.
Hertil er det naturligvis muligt at tilføje eller ændre i kategorierne, så din Kontoplan også matches, selvom du måske har noget udenfor standarden.
Videoen herunder viser step by step, hvordan du selv tilføjer eller ændrer en kategori i Kontolink.
Du kan tilgå din kategoriopsætning, såfremt du har forbundet dit regnskabssystem med Kontolink.
Tilføj en kategori
Du kan til hver en tid tilføje en ekstra kategori til din kategoriopsætning. Det gør du således:
- Klik på menuen i venstre hjørne (de 3 vandrette streger)
- Vælg “regnskabssystem”
- Vælg her “Kategoriopsætning“
- Her kan du vælge “Tilføj kategori”
- Navngiv din kategori, og vælg hvilken Hovedkategori den skal placeres i. Hovedkategorien bruges til sortering af dine kategorier i Kontolink, så du nemt kan finde og rette i dem fremadrettet.
Når kategorien er oprettet, finder du den nederst i den valgte Hovedkategori.
Du kan nu vælge den ønskede kategori, når du godkender transaktioner i Kontolink.