I Kontolink er der 3 forskellige brugerroller.
Disse kan med fordel benyttes til, at give forskellige adgange og funktioner afhængig af behovet til den enkelte bruger. Læs med her for, at få forståelse for hvilken brugerrolle du skal invitere en ny bruger til.
De 3 brugerroller:
- Bruger
- Kontosnap Bruger
- Medarbejder
Bruger
Standard kontolink bruger.
Brugeren får adgang til alt på den enkelte Kontolink aftale, som de inviteres til.
Bruges typisk, hvis brugeren skal kunne godkende transaktioner i Kontolink.
Medarbejder
Giver adgang til Bogholder/Revisor funktioner og alle virksomheder i Kontohub.
Er kun tilgængelig på Administrator virksomheder.
Sådan vælger du brugerrolle til ny bruger
I Kontolink menuen, kan du under “Brugere” invitere en ny bruger til
din Kontolink aftale.
Her får du mulighed for, at vælge hvilken brugerrolle, som brugeren skal have adgang til.
→
I takt med at du inviterer en ny bruger til aftalen, kan du vælge at tildele en eller flere opgaver til brugeren. Læs mere om tildeling af opgaver her.
Brugeren modtager invitation til Kontolink
Brugeren som nu er blevet inviteret, vil modtage en invitationsmail, så de kan acceptere invitationen.
Indhold i invitationsmailen varierer alt efter hvilken brugerrolle, der er blevet inviteret.