Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Brugerroller i Kontolink

I Kontolink er der 3 forskellige brugerroller.

Disse kan med fordel benyttes til, at give forskellige adgange og funktioner afhængig af behovet til den enkelte bruger. Læs med her for, at få forståelse for hvilken brugerrolle du skal invitere en ny bruger til. 

De 3 brugerroller:

  • Bruger
  • Kontosnap Bruger
  • Medarbejder
Bruger

Bruger

 

Standard kontolink bruger.

Brugeren får adgang til alt på den enkelte Kontolink aftale, som de inviteres til.

 

Bruges typisk, hvis brugeren skal kunne godkende transaktioner i Kontolink. 

Kontosnap Bruger
Kontosnap Bruger
 
Giver udelukkende adgang til Kontosnap, Mangellisten, Bankforbindelse, Bilagskilder og Kontobox.
 
Bruges typisk for en bruger, som ikke skal godkende transaktioner i Kontolink.
Medarbejder

Medarbejder

 

Giver adgang til Bogholder/Revisor funktioner og alle virksomheder i Kontohub.

 

Er kun tilgængelig på Administrator virksomheder.

Sådan vælger du brugerrolle til ny bruger

I Kontolink menuen, kan du under “Brugere” invitere en ny bruger til
din Kontolink aftale.

Her får du mulighed for, at vælge hvilken brugerrolle, som brugeren skal have adgang til.

                             →

I takt med at du inviterer en ny bruger til aftalen, kan du vælge at tildele en eller flere opgaver til brugeren. Læs mere om tildeling af opgaver her.

Brugeren modtager invitation til Kontolink

Brugeren som nu er blevet inviteret, vil modtage en invitationsmail, så de kan acceptere invitationen. 

Indhold i invitationsmailen varierer alt efter hvilken brugerrolle, der er blevet inviteret.